29/5 — 4/6/2025
65. MEZINÁRODNÍ FESTIVAL FILMŮ
PRO DĚTI A MLÁDEŽ
MY ZLINFEST
Stáhni si apku

Všeobecné obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky platí pouze pro nákup zboží, vstupenek a dárkových poukazů na akce v rámci Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež ve Zlíně prostřednictvím internetového obchodu na webových stránkách www.zlinfest.cz.

1.              Úvodní ustanovení

1.       Obchodní podmínky (dále jen „VOP“) vymezují práva a povinnosti smluvních stran při uzavírání kupních smluv prostřednictvím internetového obchodu na webových stránkách www.zlinfest.cz.

2.       Právní vztahy, které nejsou těmito VOP výslovně upraveny, se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“).

3.              Ujednání odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

4.              Ujednání obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

5.              OP se člení na část upravující prodej zboží (Část A), prodej vstupenek (Část B), prodej dárkových poukazů (Část C) a ustanovení společná (Oddíl C). Není-li výslovně stanoveno jinak, ustanovení Části A OP pro prodej zboží se nepoužije na prodej Vstupenek a dárkových poukazů upravený v Části B a C OP a naopak.

2.              Vymezení pojmů

1.       Prodávající/Pořadatel: provozovatel internetového obchodu na webových stránkách www.zlinfest.cz  obchodní společnost FILMFEST, s.r.o., se sídlem Zlín, Filmová 174, PSČ: 760 01, IČ: 262 73 365, zapsaná u Krajského soudu v Brně, pod sp. zn. C 41255, e-mail: festival@zlinfest.cz, tel.: + 420 577 592 275;

2.       Festival: Zlín Film Festival - Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež ve Zlíně;

3.       Akce: filmové, koncertní, divadelní či jiné kulturní představení, sportovní události a dále všechny další události (výstavy, konference, semináře, přednášky atd.) konané v rámci Festivalu v určeném termínu a na určeném místě;

4.       Kupující: každá osoba, která prostřednictvím internetového obchodu na webových stránkách www.zlinfest.cz uzavírá s prodávajícím kupní smlouvu, jejímž předmětem je zboží anebo vstupenka.

5.       Spotřebitel: je osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá kupní smlouvu s prodávajícím nebo s ním jinak jedná.

6.              Podnikatel: je osoba, která není spotřebitel. Za podnikatele se považuje také každá osoba, která uzavírá smlouva související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.

5.       Zboží: suvenýry, propagační předměty, knihy a další zboží vztahující se k Festivalu nebo dalším aktivitám prodávajícího nabízené prodávajícím v internetovém obchodě na webových stránkách www.zlinfest.cz;

6.       Vstupenka: doklad (cenina) vydaná pořadatelem opravňující držitele vstupenky a další osoby v celkovém počtu uvedeném na vstupence k jednorázovému vstupu na konkrétní akci;

7.       Závod: Festivalový půlmaraton MONET+ Zlín pořádný pořadatelem v průběhu Festivalu

8.       Dárkový poukaz: dárkový poukaz na kupujícím zvolenou trať Závodu

9.       Kupní smlouva: každá smlouva uzavřená mezi prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu na webových stránkách www.zlinfest.cz, jejímž předmětem je zboží anebo vstupenka.

ČÁST A: PRODEJ ZBOŽÍ

3.              Uzavření kupní smlouvy

1.              Prodávající na webovém rozhraní obchodu prezentuje zboží.

2.              Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ se nepoužije.

3.              Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží a uvedení ceny jednotlivého zboží. Uvedené ceny jsou uvedeny včetně případné daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. V případě, že došlo ke zjevné cenové chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v rámci webového rozhraní, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu.

4.              Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

5.              Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

5.1          objednávaném zboží (objednávané zboží "vloží" kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),

5.2          způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a

5.3          informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako "objednávka").

6.              Zasláním objednávky na webovém rozhraní obchodu projevuje kupující vůči prodávajícímu vůli uzavřít s ním kupní smlouvu.

7.              Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko "Zaplatit kartou on-line". Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné.

8.              Prodávající, vůči němuž kupující projevil vůli uzavřít kupní smlouvu, neprodleně po obdržení objednávky potvrdí kupujícímu její přijetí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen "elektronická adresa kupujícího"). Potvrzení přijetí objednávky („konfirmační e-mail) potvrzuje jen přijetí objednávky, nikoli vůli prodávajícího uzavřít s kupujícím kupní smlouvu. Po konfirmačním e-mailu prodávající ověří zboží a na elektronickou adresu kupujícího zašle zprávu s potvrzením objednávky.

9.              Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

4.                  Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy

1.       Kupující může od kupní smlouvy odstoupit ve lhůtě do 14 dnů od převzetí zboží, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. V případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v první větě.

2.       Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.

3.       Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od smlouvy zašle kupující prodávajícímu písemně a to e-mailem na adresu: festival@zlinfest.cz, případně na adresu Filmová 174, Zlín, Kudlov, PSČ: 760 01 ve 14-ti denní lhůtě. Kupující není povinen uvést důvod, pro který od kupní smlouvy odstupuje. Prodávající potvrdí kupujícímu bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí.

4.       Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání, a to ve lhůtě do 14 dnů od obdržení odstoupení od kupní smlouvy učiněné kupujícím, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nejpozději ve stejné lhůtě je však kupující povinen prodávajícímu zaslat na adresu Filmová 174, Zlín, Kudlov, PSČ: 760 01 zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady na vrácení zboží prodávajícímu nese kupující.

5.       Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vrácenou částku.

6.       Kupující bere výslovně na vědomí, že ustanovení odstavce 1 až 5 OP se použije pouze tehdy, pokud je kupujícím spotřebitel. V případě, že kupujícím je podnikatel, ustanovení odst. 1 až 5 OP se nepoužijí a kupující jako podnikatel je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit pouze v souladu s příslušnými právními předpisy.

5.              Platební podmínky

1.              Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího až okamžikem úplného zaplacení kupní ceny. Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží.

2.              Zboží je kupujícímu zasíláno tzv. na dobírku, tedy k úhradě kupní ceny zboží dochází při převzetí zboží od dopravce. Kupní cenu je možno uhradit hotově nebo prostřednictvím platební karty.

3.              Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

4.              Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

6.       Způsob doručování

1.              Zboží bude kupujícímu dodáváno v pracovní dny v rámci území České republiky, a to prostřednictvím Česká pošta, s.p., IČ: 471 14 983, se sídlem Politických vězňů 909/4, 225 99 Praha 1, zaps. v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, pod sp.zn. A 7565 (dále jen „ČP“). Náklady na dodání zboží kupujícímu nese kupující. Prodávající nedodává zboží mimo území České republiky.

2.              Zboží bude kupujícímu doručeno ve lhůtě do sedmi pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy, pokud u jednotlivého zboží není uvedena jiná lhůta k dodání. Zboží bude doručováno na adresu uvedenou kupujícím v objednávce. Jakékoliv doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení či certifikáty jsou doručovány současně se zbožím.

3.              V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

4.              Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky není kupující povinen zásilku od přepravce převzít. Pro každou reklamaci je nutné uchovat kompletní balení zásilky.

7.       Práva z vadného plnění

1.              Prodávající dodá kupujícími zboží v množství, jakosti a provedení ujednaných v kupní smlouvě. Nejsou-li jakost a provedení výslovně ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení, které jsou vhodné pro účel patrný z kupní smlouvy, jinak pro účel obvyklý.

2.              Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b OZ).

3.              Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:

3.1          má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,

3.2          se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,

3.3          zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,

3.4          je zboží v odpovídajícím množství a

3.5           zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

4.              Ustanovení uvedená v odst. 3 tohoto článku se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu z důvodu jeho vady, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

5.              Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Svá práva z vadného plnění je kupující povinen uplatnit bez zbytečného odkladu od zjištění vady.

6.              Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho sídla – Zlín, Kudlov, Filmová 174, PSČ: 760 01.

7.              Práva z vadného plnění kupující nemá, pokud před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.

8.       Vyřízení reklamace

1.              Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu od jejího zjištění. Reklamaci je kupující oprávněn učinit písemně na adresu Filmová 174, Zlín, Kudlov, PSČ: 760 01 nebo na e-mail festival@zlinfest.cz. V reklamaci je kupující povinen sdělit své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace.

2.              Nezvolí – li si kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

3.              Kupující je povinen prokázat nákup zboží u prodávajícího. Lhůta pro vyřízení reklamace běží ode dne předání/doručení zboží, které je předmětem reklamace prodávajícímu.

4.              Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů rozhodnout  reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci vady, včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím nedohodnou písemně na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.

5.              Záruční doba se prodlužuje o dobu uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části.

6.              Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat prostřednictvím e-mailu.

7.              U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.

ČÁST B: PRODEJ VSTUPENEK

9.       Nákup vstupenek

1.       Vstupenky na akce konané v rámci Festivalu je možno zakoupit prostřednictvím internetových stránek pořadatele www.zlinfest.cz anebo prostřednictvím festivalové aplikace.

2.       Kupující může zakoupit vstupenku na akci v rámci Festivalu on-line nejpozději 1 hodinu před začátkem požadované akce.

3.       Pořadatel poskytuje zvýhodněné vstupné na akce jím pořádané v rámci Festivalu, a to těmto skupinám osob:

-            děti do věku 6 let včetně jsou oprávněny ke vstupu zdarma,

-            osoby se ZTP jsou oprávněny ke vstupu se slevou ve výši 50%.

Zvýhodněné vstupné lze však uplatnit pouze při nákupu vstupenky na oficiálních festivalových pokladnách, nikoli při nákupu vstupenek prostřednictvím internetových stránek pořadatele nebo prostřednictvím festivalové aplikace. Při nákupu zlevněné vstupenky je nutné předložit platný doklad opravňující jeho držitele ke slevě.

4.       On-line prodej vstupenek bude zahájen na internetových stránkách pořadatele www.zlinfest.cz vždy nejpozději 7 dní před zahájením Festivalu. On-line prodej vstupenek slouží výhradně k prodeji vstupenek a není možno si prostřednictvím něj vstupenky pouze rezervovat.

5.       Počet vstupenek, které je možno zakoupit v rámci jedné platební transakce není pořadatelem omezen.

6.       Koupě vstupenky on-line na internetových stránkách pořadatele nebo prostřednictvím festivalové aplikace je možná s registrací kupujícího, tak bez registrace kupujícího. V případě registrace je kupující povinen v registračním formuláři vyplnit své osobní a kontaktní údaje pravdivě a úplně a jejich správnost před jejich potvrzením překontrolovat. Kupující uhradí vstupenku prostřednictvím on-line platby na portálu GP Webpay, kam je po zadání tlačítka „Koupit“ automaticky přesměrován. Předtím než kupující přistoupí k zadání tlačítka „Koupit“ je mu vždy zobrazen obsah jeho nákupního koše, správnost jeho obsahu je kupující povinen před odesláním požadavku překontrolovat. Nákupní koš vždy obsahuje označení akce, ke které se vstupenka vztahuje, počet vstupenek, jejich cenu a druh v případě, že se jedná o vstupenku se zvýhodněnou kupní cenou.

Časový limit pro dokončení transakce po vložení vstupenek do nákupního košíku činí 20 minut. V případě, že v tomto časovém limitu nedojde k dokončení transakce, budou vybrané vstupenky uvolněny k dalšímu prodeji.

7.       Za průběh platební transakce nenese pořadatel odpovědnost. Průběh platební transakce a ochrana zadaných údajů, ke kterým pořadatel nemá přístup, se řídí Všeobecnými obchodními podmínkami GlobalPaymentsEurope, s.r.o.

8.       Po dokončení celého procesu je kupujícímu zasláno pořadatelem na zadanou e-mailovou adresu potvrzení o provedeném nákupu včetně vstupenky, a to zpravidla do 1 minuty od úspěšného provedení platby vstupenky na platební bráně.

9.       Kupující bere na vědomí, že pořadatel nenese odpovědnost za to, že kupujícímu nebude shora uvedeným způsobem doručena vstupenka, a to z důvodů na straně kupujícího, zejména pak, že kupujícímu nebude moci být vstupenka na jím uvedený e-mail v rámci registrace (například z důvodů uvedené nesprávné e-mailové adresy, nastavení filtrů, plné e-mailové schránky apod.)

10.     V případě, že kupující neobdrží vstupenku ve shora uvedeném termínu po jejím řádném zaplacení, je povinen neprodleně, nejpozději však do 24 hodin ode dne uplynutí lhůty k doručení vstupenky kontaktovat pořadatele a oznámit mu, že vstupenku neobdržel. Pro tyto účely je kupující povinen sdělit pořadateli, a to buď na e-mail pořadatele vstupenky@zlinfest.cz, popřípadě v sídle pořadatele své jméno a příjmení, e-mail, číslo objednávky a další identifikační údaje, které užil k nákupu vstupenky. V případě, že pořadatel zjistí, že vstupenka skutečně nebyla kupujícímu řádně a včas doručena a zároveň kupující tuto skutečnost pořadateli řádně a včas oznámil, bude kupujícímu vrácena cena vstupenky, a to ve lhůtách a způsobem uvedeným v části 11 OP.

11.     Kupující bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 1837 písm. j) OZ, nemá právo od uzavřené smlouvy mezi ním a pořadatelem odstoupit, a to vzhledem k tomu, že se jedná o využití volného času a plnění je pořadatelem poskytováno v určeném termínu.

10.     Ostatní podmínky

1.       Kupující je povinen se při vstupu na akci prokázat platnou vstupenkou. Předložení vstupenky je možné buď v tištěné podobě anebo jejím předložením na mobilním zařízení, zejména v případě jejího zakoupení on-line.

2.       Kupující je povinen po celou dobu trvání akce mít u sebe platnou vstupenku. V případě ztráty vstupenky kdekoliv v placené zόně pořádané akce, může být kupující požádán o opuštění těchto prostor bez jakékoliv náhrady.

3.       Kupující se vstupenkou na jakoukoliv akci konanou zejména v prostorách kina, se kterou je spojeno místo určené vstupenkou, je povinen se na akci dostavit nejpozději 5 minut před začátkem akce. Nedostaví-li se kupující v této době, pak jeho vstupenka propadá bez náhrady pořadateli a tento je oprávněn zaplnit takové místo na akci jinou třetí osobou.

11.     Reklamační podmínky

1.       Zaplacená cena vstupenky se nevrací, není-li výslovně dále v  OP uvedeno jinak. Zakoupená vstupenka se nevyměňuje. V případě ztráty či poškození se náhradní vstupenka neposkytuje, to neplatí pro vstupenky zakoupené on-line, které má kupující možnost si vytisknout znovu.

2.       Kupující má právo na vrácení ceny vstupenky pouze v případě, že akce, na kterou si zakoupil vstupenku je zrušena z důvodů vyšší moci (například nepřízeň počasí, energetický výpadek apod.) a zároveň neuplyne více než 20 minut trvání akce.

3.       Nárok na vrácení zaplacené ceny vstupenky je kupující povinen uplatnit po dobu trvání Festivalu na prodejním místě: Kongresové centrum Zlín na adrese nám. T. G. Masaryka 5556, 760 01 Zlín a po skončení Festivalu ve lhůtě do 5 pracovních dnů v sídle pořadatele, v rámci pracovní doby od pondělí do pátku vždy od 8.30 do 16.00 hodin. Vstupné bude kupujícímu vráceno v hotovosti.  Kupující, který si zakoupil vstupenku online je oprávněn požadovat vrácení ceny vstupenky také prostřednictvím emailu vstupenky@zlinfest.cz, a to ve stejné lhůtě tj. nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne skončení Festivalu. V takovém případě bude kupujícímu vráceno vstupné na jím uvedený účet v rámci registrace.

12.     Nákup Balíčku vstupenek

Shora uvedené skutečnosti týkající se nákupu vstupenek se vztahují i na podmínky nákupu Balíčku vstupenek prodávané pořadatelem v rámci Festivalu. V případě skutečností uvedených v článku 11, odstavec 2 bude kupujícímu vráceno vstupné ve výši odpovídající jedné desetině ceny balíčku za každou jednu vracenou vstupenku.

ODDÍL C:      PRODEJ DÁRKOVÝCH POUKAZŮ

13.     Prodej dárkových poukazů

1.              Pořadatel umožňuje na Závod zakoupit dárkový poukaz prostřednictvím internetových stránek pořadatele, konkrétně https://nákup.zlinfest.cz/, kde je nabídka dárkových poukazů na různé tratě v rámci Závodu.

2.              Počet dárkových poukazů, které je možno zakoupit v rámci jedné platební transakce není pořadatelem omezen.

3.       Kupující uhradí dárkový poukaz prostřednictvím on-line platby na portálu GP Webpay, kam je po zadání tlačítka „Zaplatit kartou on-line“ automaticky přesměrován. Předtím než kupující přistoupí k zadání tlačítka „Koupit“ je mu vždy zobrazen obsah jeho nákupního koše, správnost jeho obsahu je kupující povinen před odesláním požadavku překontrolovat. Nákupní koš vždy obsahuje označení dárkového poukazu na zvolenou trať závodu a cenu.

4.       Za průběh platební transakce nenese pořadatel odpovědnost. Průběh platební transakce a ochrana zadaných údajů, ke kterým pořadatel nemá přístup, se řídí Všeobecnými obchodními podmínkami GlobalPaymentsEurope, s.r.o.

5.       Po dokončení celého procesu je kupujícímu zasláno pořadatelem na zadanou e-mailovou adresu potvrzení o provedeném nákupu včetně dárkového poukazu, který obsahuje slevový kód z ceny závodu, který účastník závodu vloží do registračního formuláře v rámci prováděné registrace na závod.  

6.       Kupující bere na vědomí, že pořadatel nenese odpovědnost za to, že kupujícímu nebude shora uvedeným způsobem doručen dárkový poukaz, a to z důvodů na straně kupujícího, zejména pak, že kupujícímu nebude moci být dárkový poukaz na jím uvedený e-mail.

7.       V případě, že kupující neobdrží dárkový poukaz do 24 hodin od okamžiku řádného zaplacení, je povinen neprodleně kontaktovat pořadatele a oznámit mu, že dárkový poukaz neobdržel. Pro tyto účely je kupující povinen sdělit pořadateli, a to buď na e-mail pořadatele vstupenky@zlinfest.cz, popřípadě v sídle pořadatele své jméno a příjmení, e-mail, číslo objednávky a další identifikační údaje, které užil k nákupu.

8.       Kupující bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 1837 písm. j) OZ, nemá právo od uzavřené smlouvy mezi ním a pořadatelem odstoupit, a to vzhledem k tomu, že se jedná o využití volného času a plnění je pořadatelem poskytováno v určeném termínu.

9.       Zaplacená cena dárkového poukazu se nevrací. Zakoupený dárkový poukaz se nevyměňuje.

ODDÍL D:      SPOLEČNÁ USTANOVENÍ

14.       Ochrana osobních údajů

1.       Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována příslušnými právními předpisy.

2.       Kupující bere na vědomí, že prodávající z důvodu zajištění plnění svých smluvních povinností, bude zpracovávat následující osobní údaje kupujícího fyzické osoby: jméno a příjmení, adresa bydliště, adresa elektronické pošty, telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).

3.       Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

4.       Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.

5.       Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.

6.       Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.

7.       V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (odst. 4) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:

          - požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,

          - požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.

8.       Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

15.     Řešení sporů

1.       Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) OZ.

2.       Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy festival@zlinfest.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

3.       K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

4.       Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

5.       Prodávající je oprávněn k prodeji zboží a vstupenek na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

6.       Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

7.       Prodávající nenese odpovědnost za škodu vzniklou kupujícímu v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky a webového rozhraní nebo jejich užití kupujícím v rozporu s jejich účelovým určením a pokyny prodávajícího. Kupujícímu se zakazuje, aby při užívání webové stránky a webového rozhraní jednal způsobem způsobilým ohrozit jejich provoz, aby neoprávněně užíval jejich softwarové vybavení nebo do něj jinak zasahovat a aby užíval webové rozhraní a webovou stránku v rozporu s jejich účelovým určením nebo jinému takové jednání umožnil.

16.     Doručování

1.       Oznámení týkající se vztahů prodávajícího a kupujícího, zejména týkající odstoupení od kupní smlouvy, musí být doručena e-mailem na adresu festival@zlinfest.cz anebo poštou formou doporučeného dopisu, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty, s výjimkou oznámení o odstoupení od smlouvy učiněného kupujícím, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení kupujícím ve lhůtě pro odstoupení odesláno.

2.       Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné.

3.       Smluvní strany můžou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu kupujícího či uvedenou kupujícím v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce prodávajícího.

17.     Závěrečná ustanovení

1.       Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem a rozhodovat bude český soud příslušný dle sídla prodávajícího dle českých procesních předpisů. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů, a zároveň toto neplatí, pokud z kogentních právních předpisů bude plynout jiné rozhodné právo, či příslušnost soudu.

2.       Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.

3.       Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

4.       Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

5.       OP nabývají účinnosti od 17. 4. 2025.

Zlín, 17. 4. 2025