Zpět

Sekce: Film Industry

Odborné přednášky o využití virtuální reality

So 26.05 | 13:00, U13 Univerzitní centrum

13.00-17.00, U13 Univerzitní centrum

V rámci festivalu se můžete také zúčastnit odborných přednášek ze světa virtuální a rozšířené reality. Virtuální realita zaznamenává boom na všech možných úrovních – ve vědě, v průmyslu i ve filmu a vy se můžete těšit na odpolední blok 5 přednášek na různá témata. Dozvíte se například, co potřebujete k natáčení sférických videí, představíme vám, jak se převádí skutečné lokace do virtuálního světa pomocí technologie zvané fotogrametrie a mnoho dalšího. Přednášky jsou určené pro širokou veřejnost a prostor bude i pro následnou diskuzi.

13.00 Jakub Pinkava - Sférické video (60 min)
V průběhu hodinové přednášky se divák dozví, co vše potřebuje k natáčení sférických videí, jak se liší průběh realizace – od přípravy po postprodukci a distribuci – 360° videí od klasické produkce a v neposlední řadě jaké jsou současné trendy na poli kamerové a další techniky užívané právě k takovýmto natáčením.

14.10 Jan Buriánek - Produkce 360x180 videí (nejen) pro VR (30 min)

Virtuální realita a náhlavní systémy (HMD) se staly dostupnou komoditou pro každého. Stačí výkonnější telefon a jedno z mnoha řešení typu Google Cardboard a už můžete prožívat nebývalé zážitky v plně imersivním prostředí virtuální reality… Jak ale tvořit obsah pro toto médium? Jak se natáčejí filmy, klipy či jen video-příspěvky pro toto médium? Na tyto a podobné otázky se pokusíme během prezentace odpovědět. Ukážeme si základní principy tvorby 360x180 „videí“ i nejrůznější úskalí jejich tvorby a zejména následné post-produkce a distribuce.
Ing. Jan Buriánek, expert na 3D technologie, konzultant a interpreteur.

14.50 Ondřej Moravec - Virtuální realita – přístroj na empatii? (30 min)
Virtuální realita zaznamenává boom na všech možných úrovních – ve vědě, v průmyslu, ve filmu, a také v neziskovém sektoru. Vizuální umělec Chris Milk o VR mluví jako o novém „přístroji na empatii“. Jak neziskové organizace pracují s tímto novým médiem? A jak jim virtuální realita pomáhá zvýšit příspěvky od bohatých filantropů?

15.30 Alice Krajčírová - Divák jako hlavní postava i režisér narativu budoucnosti (30 min)
Film byl od počátku určen pasivnímu divákovi. Míra participace záležela na ztotožnění se s postavami. Virtuální realita umožňuje zapojení se v rolích "pasažérů"- hlavních postav v centru dění. Z kameramana se stává mechanický zapínač/vypínač. Režisér se objevuje v roli tvůrce konceptu, nikoliv svrchovaného boha určujícího na co se bude člověk zrovna přesně dívat, na druhou stranu ale vytvářejícího zdánlivě komplexní světy, které musí podrobně popsat scenárista i z hlediska scénografie. S rostoucí intenzitou má tvůrce v rukách větší zodpovědnost nad duševním zdravím diváka. Snadno ho vmanipuluje např. do prožitku úzkosti, v opačném případě vytrhne z fóbií, depresí. Jak s daným údělem naložit?

16.10 Jaroslav Stehlík - Volumetrické video (30 min)
Poznejte úplně nový rozměr natáčení videa a filmu pro virtuální realitu.
Žádné 3d video nebo 360 video ale tentokrát volumetrické video.
Poznejte jak se zaznamenávají jednotlivé pixely v prostoru a posléze se rekonstruují ve virtuální realitě. Zjistěte jak se převádí skutečné lokace do virtuálního světa pomocí technologie zvané fotogrametrie.